ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΜΕ ΤΟΝ ΓΙΩΡΓΟ ΣΑΡΔΕΛΗ


Συνέντευξη στη Γιούλα Σαρδέλη, για την εφημερίδα Ελευθερία, 17 Ιανουαρίου, 2010

Πώς αποφάσισες να ασχοληθείς με το aikido;

Μάλλον από τύχη, με την έννοια ότι με κάλεσαν σε μια σχολή Αϊκίντο και μου φάνηκε τόσο μυστηριώδες, ώστε να θελήσω να το κάνω.


Με ποιο τρόπο μπόρεσες να συνδυάσεις τις σπουδές σου στην ιατρική με το άθλημα;  
Δεν ήταν κάτι δύσκολο για μένα, γιατί τα αγαπώ και τα δύο εξίσου. Αν αγαπάς κάτι μπορείς να το κάνεις! Θυμάμαι, ειδικά στις εξεταστικές διάβαζα αρκετές ώρες και το διάλειμμα μου ήταν οι δύο ώρες της προπόνησης. Επίσης απολάμβανα να μελετάω στο σπίτι και ταυτόχρονα να «κόβω» με το ξίφος ή να γυμνάζω τους καρπούς μου. Το να κάνεις ιατρική δεν είναι εύκολο. Έχει ανθρώπινο πόνο και θάνατο. Το Αϊκίντο, όπως όλες οι πολεμικές τέχνες σχετίζονται άμεσα με τον θάνατο. Και στα δυο, ιατρική και αϊκίντο, αποφεύγεις το θάνατο, τον επεξεργάζεσαι, κάπου τον αποδέχεσαι και όλα αυτά όχι μέσω μιας ακαδημαϊκής πραγματείας. Το ζεις. Μέσω αυτών των εσωτερικών διεργασιών αναμένεται να εκτιμήσεις την ομορφιά στην απλότητα της ζωής. 

Γιατί δεν το ξέρουμε το σπορ αυτό στην Ελλάδα; 
    
Το Αϊκίντο δεν θεωρείται πολεμικό σπορ. Δεν έχει αγώνες. Είναι πολεμική τέχνη. Μιλάμε για έναν εντελώς διαφορετικό δρόμο άσκησης του ανθρώπινου πνεύματος και του ανθρώπινου σώματος, που εν τέλη έχει τον ίδιο στόχο με το πνεύμα του αθλητισμού. Στην Ελλάδα το Αϊκίντο αναπτύσσεται με γοργούς ρυθμούς, πια. Όταν επέστρεψα απο το Βελιγράδι οι σχολές δεν ξεπέρναγαν τις δέκα. Σήμερα είναι πάρα πολύ περισσότερες.

 Γιατί θα προέτρεπες κάποιο παιδί να ασχοληθεί με αυτό; 
Χα,χα,χα.... και τώρα η ώρα της πώλησης του προϊόντος μας, που είναι το «καλύτεροτερο». Υγεία, ευτυχία, επιφώτιση, χρήματα, δόξα, απόλυτη δύναμη, ότι θες θα έχεις επειδή αγοράζεις απο εμάς και όχι απο τους άλλους. Ω ναι! Υπάρχουν δάσκαλοι πολεμικών τεχνών που λένε τέτοια για να προσελκύσουν κόσμο. Θα έλεγα ότι ο μοναδικός λόγος να κάνεις κάτι, οτιδήποτε είναι αυτό, είναι επειδή απλά σου αρέσει και για όσο σου αρέσει. Δες το Αϊκίντο. Σε ελκύει; Αν ναι, θες να το δοκιμάσεις; Το δοκιμάζεις και σου αρέσει; Συνέχισε. Τόσο απλά είναι τα ουσιαστικά.

Στην Πύλο έρχεσαι καθόλου; 

Το μικρό Παρίσι, που λέει και ο πατέρας μου. Έχω έρθει μόνο δύο φορές μέχρι τώρα. Έχω συναντήσει και κάποιούς συγγενείς που ζουν μόνιμα εκεί, αλλά δεν έτυχε, ως τώρα, να έχω ιδιαίτερες σχέσεις με το μέρος ή τους συγγενείς μας. Απολαμβάνω να ακούω ιστορίες απο τον πατέρα μου και τις δύο θείες μου για τη ζωή τους στη Πύλο, αλλά μάλλον η σημερινή Πύλος δεν θα είναι ίδια.